KENO Gliwice – nowa siedziba
Lokalizacja: Gliwice
Stanowiska pracy: 85
Powierzchnia: 2200 m2
Projekt: ER.DESIGN
Nowa siedziba firmy KENO w Gliwicach to wyjątkowe połączenie nowoczesnej estetyki, funkcjonalności i dbałości o detale. Projekt wnętrz, autorstwa pracowni ER.DESIGN Ewy Warot, doskonale wpisuje się w filozofię nowoczesnych przestrzeni biurowych, gdzie komfort pracy i estetyka idą w parze. Nasza firma, HOOF, miała przyjemność dostarczyć meble biurowe oraz zabudowy, które w pełni odpowiadają na potrzeby współczesnych użytkowników.
Hol budynku od razu przyciąga uwagę gości. Sofa marki Comforty, którą dostarczyliśmy, jest nie tylko wygodna, ale i modułowa, co pozwala na dowolne aranżowanie przestrzeni zgodnie z potrzebami użytkowników. “Długo szukaliśmy czegoś, co spełniałoby nasze wymagania: możliwość modułowej modyfikacji, łączenie siedzisk wraz z stolikami, zastosowanie siedzisk z oparciami i bez oparcia. Sofa Comforty nie tylko odpowiada na nasze różnorodne potrzeby, ale dodatkowo jest to mebel wygodny, bardzo atrakcyjny wizualnie i wyróżniający się na tle innych” – opowiada Ewa Warot z pracowni ER.DESIGN. Kluczowym elementem przestrzeni recepcyjnej jest też lada, za którą umieszczono ścianę z logo firmy KENO. “Lada, inspirowana dynamiczną bryłą budynku, została zaprojektowana w sposób funkcjonalny, oferując przestrzeń pracy dla kilku osób, jednocześnie zasłaniając monitory, co sprzyja zachowaniu porządku wizualnego” – dodaje architektka. Ściana za ladą wykonana z drewnianych paneli o różnej głębokości i szerokości podkreśla nowoczesny charakter przestrzeni.
Jednymi z najbardziej spektakularnych elementów siedziby KENO są sale konferencyjno-szkoleniowe o imponującej wysokości: 9 i 11 metrów. “Naszym celem było stworzenie przestrzeni, która nie tylko wygląda oszałamiająco, ale także zapewnia doskonałą akustykę. Chcieliśmy, aby wszyscy uczestnicy spotkań mogli komfortowo słyszeć rozmowy i aktywnie brać udział w dyskusjach, a jednocześnie by dźwięk nie przenikał do sąsiednich pomieszczeń” – mówi Ewa Warot. Udało się to dzięki zastosowaniu paneli akustycznych Feltdecor. “Płyty, z których wykonano okładziny, nie tylko doskonale wkomponowują się w przestrzeń, ale także pełnią istotną funkcję akustyczną. Okładziny Heradesign zastosowane m.in. w salach konferencyjnych tłumią dźwięk aż o 80%, co zdecydowanie podnosi komfort pracy” – opowiada Michał Kot, Dyrektor Marketingu firmy ARPI, która dostarczyła wszystkie elementy z filcu.
W przestrzeniach open space znajdują się miejsca spotkań grupowych. “Aby pracownicy czuli się komfortowo, a przy tym mogli swobodnie pracować, zdecydowaliśmy się na wyposażenie tych przestrzeni w wysokie stołki i hookery, jak również budki akustyczne oraz sofy zapewniające wydzielenie akustyczne” – mówi Ewa Warot z pracowni ER.DESIGN. Architektka zwraca również uwagę, że na każdym piętrze jest miejsce do przyrządzania kawy i zjedzenia śniadania. “Aneks kuchenny wyróżnia się przemyślaną zabudową. Wyspa kuchenna w kształcie trójkąta idealnie współgra z bryłą budynku, a drewniane ramy okalające strefę przygotowywania posiłków wprowadzają ciepły, przytulny akcent do przestrzeni wspólnej” – dodaje.
W budynku znajdują się również ogólnodostępne tarasy, a za budynkiem – przestrzeń zielona i dodatkowa sala spotkań. W sali konferencyjnej na drugim piętrze zaprojektowano niezwykle elegancką i funkcjonalną szafę wbudowaną w ścianę, która płynnie przechodzi w okładzinę ścienną. Zabudowa ta zapewnia dużą przestrzeń do przechowywania, a jednocześnie jest niemal niewidoczna, co dodaje wnętrzu elegancji i minimalistycznego charakteru.
Nie można pominąć także mebli wolnostojących dostarczonych przez naszą firmę, w tym stolików AXY i krzeseł In Access w sali VIP, które wprowadzają do wnętrza elegancki minimalizm. Z kolei meble firm Wuteh, Bejot oraz Comforty, jak również krzesła Orte Bejot, które znalazły się w pozostałych pomieszczeniach, gwarantują wysoki komfort użytkowania i doskonale wpisują się w estetykę biura.